beachflag

Hogyan válasszunk reklámzászlót?

Elsőként érdemes eldönteni, hogy reklámzászló, vagy ahogy nevezik még: strandzászló, beachflag, bowflag, milyen formájú legyen. Megtalálható kínálatunkban az ‘uszony’ alak, a ‘csepp’ alak, és a ‘téglalap’ alak. Első kettő esetében háromféle méretben, a ‘téglalap’ esetében kétféle méretben. A magasságát tekintve fontos kérdés, hogy hol szeretnénk használni. Amennyiben beltéren illetve azon belül is irodákban, bemutatótermekben, akkor csak a legkisebb, azaz a ‘290-es méretmegjelölésű szerkezet jöhet szóba. Sajnos mivel az előbb említett helységekben nem magasabb a belmagasság mint 300-350 cm, így a két nagyobbik méret nem fér be. Kültéren mindhárom használható, illetve az ‘520-as méretmegjelölésű pedig kimondottan a kiemelkedésre alkalmas a többi kiállító közül, vagy messziről jól észrevehetőségét segíti elő a reklámzászlónak. A méretmegjelölések nem a felállított méretét jelzik, hanem a zászlórúd egyenes-teljes hosszát, de ebből a magasságból veszít, amikor ráhúzásra kerül a nyomat. A nyomaton lévő bújtató vezeti végig a zászló legfelső hajlékony tagját, és ennek visszahajlása végett lesz némileg alacsonyabb a kész reklámzászló.

A reklámzászló formája

A méret kiválasztását követően a formát nem csak tetszés szerint érdemes eldönteni, hanem hogy mit és mennyi grafikai elemet szeretnénk feltüntetni a reklámzászló felületén. Például akinek csak annyi az elképzelése, hogy valamilyen alapszínen, vagy háttérgrafikán szeretne egy logót feltüntetni, akkor mindenképpen a ‘csepp’ alak javasolt. A felső részen egy viszonylag nagy buborék jellegű felület található, mely tökéletesen alkalmas egy logó feltűnő elhelyezésére. Ellenben túl sok minden már nem fér ennek a reklámzászlónak a felületére, mert lefelé hirtelen elvékonyodik, ahogy a csepp alak szára adja a formát.

Az ‘uszony’ alak esetében némileg keskenyebb felületünk van, de hosszabban elnyúlva, így több felirat, fotó, stb. fér el a reklámzászló felületén. Az ‘uszony’ forma alját például kellemesen mozgatja a légmozgás, tehát ez is vonzza a szemet, sok unalmas reklámtermékkel ellentétben, amik mozdulatlanok például egy ház frontján. A ‘téglalap’ reklámzászló pedig oldalkarral rendelkezik, mely a három közül a legnagyobb hasznos felülettel rendelkezik, mely felület ennek köszönhetően folyamatos láthatóságot kölcsönöz, ennek a reklámzászlónak.

A reklámzászló anyaga

A zászló anyaga 110gr/m2 súlyú, hurkolt poliészter textil. Ez alapesetben fehér, tekercses alapanyag. Erre dye-pigment típusú tintával nyomtatunk digitálisan. A nyomtatást követően hőkezelésnek vetjük alá a reklámzsázlót, így fixálódnak a színek rajta, és ez adja meg neki a tartósságot, melynek köszönhetően koszolódás esetén 40 fokos öblítő programmal mosható, és vasalható is. Ez főleg a fehér alapú grafikák esetén hasznos, mert a levegőben szálló kosz, korom lerakódik a lukacsokban, így elszíneződik a textil. Mivel környezetbarát módon kell a gyártóknak ma már készíteni a textilt, így 1-1,5 év állandó kültéri használatot követően el kezd bomlani a reklámzászló anyaga, illetve a nap káros UV hatása is kezdi kiszívni a színt a textil anyagából. Ezt sajnos bele kell kalkulálni, mert semmi sem tart örökké. Rendkívül sokat lehet segíteni a reklámzászló éllettartamán azzal, hogy például egy üzlet nyitva tartásán kívül, beveszik beltérre a zászlót. Ezzel kevesebb kültéri viszontagságnak lesz kitéve, illetve az esetleges eltulajdonítást is megelőzhetjük.